Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

Monday, April 4, 2011

Saya sayang awak!

Awak, saya sayang awak…

Awak tau x? sbb tu sy nk awk baca smpi habis…blh kn???


Saya sayang awak…tp saya tengok awak mcm xsayang diri sendiri

Kenapa saya ckp macam ni? Awak baca dulu...


Saya sayang awak, sebab tu saya nk ajak awak solat

Solat tu kn mencegah kemungkaran n perkara yg keji

Kita mesti nk jd mereka yg baik dan mulia di sisi Allah kn?


Saya sayang awak, sebab tu saya nk ingatkn awak supaya tutup aurat

Barulah maruah n kehormatan diri terjaga

Kn itu mahkota yg paling berharga?


Saya sayang awak, n ibu bapa saya jugak:)

Awak pun mesti sayang ibu bapa awak kn?

Sebab mereka da besarkan kita dari kecik,

Sayang n risaukn kita…tp xkanla tiba2 je, kita nk sayang org lain?

Dah la baru kenal, komitmen pun belum pasti, yang ada kata-kata n janji.

Kesian kt mak ayah kita da belasan/puluhan tahun jaga kita,

kita lebihkan orang yang kita jumpa hanya sebab kononnya suka sama suka

kita da tak sayang sama sayang dengan mak ayah kita ke?


Saya sayang awak, sayang sangat, sebab tu saya tuntut ilmu,

Semoga ilmu yg saya tuntut bagi manfaat pd saya, awak n insan lain.

Awak x sayang ke? Kalau sayang, kena la tuntut ilmu sebaiknya kan?

Semoga kita sama-sama tergolong dalam mereka yang memanfaatkan setiap masa yang ada

Kata Dr. 'Aidh Abdullah al-Qarni: "org yg mempunyai waktu terluang itu sebenarnya menganggur"


Saya sayang awak, sebab tu saya nk ajak awak

Sama-sama kita berusaha bersungguh-sungguh

Utk dapatkan keredhaan Allah

Bila sama-sama, kita lebih kuat


Saya sayang awak, sebab tu saya nk bersama-sama awak

Menghadapi cercaan manusia yg menikam jiwa n melunturkan semangat

Tapi ingat x firman Allah, mereka yang Allah cintai xtakut pd celaan org yg suka mencela(al-Maidah 5:54)

Saya sayang awak, jadi saya nk diri saya n juga awak sama-sama jd org yang Allah cintai

Saya ad awak, awak ada saya, yang paling penting, kita ada Allah:)


Saya sayang awak, sebab tu saya nk ingatkn awak…

Saya harap awak sayang saya jugak,

Dan kita boleh saling mengingatkan:)

Kn peringatan itu bermanfaat utk org2 beriman (51:55)


Saya sayang awak, sebab tu saya nk bersama-sama awak

Di dunia n di akhirat..mcm mana?

Dengan menyahut seruan aqidah untuk mengesakan Allah n mentaati-Nya


Ini cuma peringatan, untuk diri saya dan juga 'awak' yg membaca

Semoga Allah merahmati n memberkati kita dalam apa jua yg kita lakukan

0 comments:

Varsiti tercinta: UKMKL

Sahabat

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Blogger Templates